نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2525
-
الف
+

«رضا رویگری»: هیچ چیز برایم از آرامش و سلامتی مهمتر نیست

در این گزارش مصاحبه با «رضا رویگری» را به مناسبت سالگروز تولد وی مطالعه می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، امروز 6 جدی(دی) سالروز تولد «رضا رویگری» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران است.

«رضا رویگری» زاده‌ 6 جدی(دی) 1325 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، آوازخوان و نقاش اهل ایران است.

وی فعالیت هنری خود را با تیاتر و با ایفای نقش در نمایش «ویس و رامین» آغاز کرد و سپس با نقش‌آفرینی در دو قسمت از سریال «چنگک» وارد عرصه تلویزیون شد.

رویگری با ایفای نقش در سریال «محله‌ بهداشت» (1363) در میان مردم شناخته شد و در سال 1363 با بازی در فلم «عقاب‌ها» به کارگردانی «ساموئل خاکچیان»، قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

وی بازی در فلم های سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، «کانی مانگا»(1366)، «شب بیست و نهم» (۱۳۶۸)، «ماه عسل» (۱۳۷۱)، «بلوف» (۱۳۷۲)، «جوانی» (۱۳۷۷)، «شک» (۱۳۸۰)، «دلشکسته» (1387)، «زمهریر» (1388)، «اخراجی‌ها 3» (1389)، «صداست که می‌ماند» (۱۳۹۰)، «راه بهشت» (۱۳۹۰)، «قرار بعدی همان‌جا» (۱۳۹۲) و ... را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

رویگری همچنین در سریال هایی چون «برگ و باد» (1377-1376)، «معصومیت از دست‌ رفته» (1381)، «پول کثیف» (1385)، «خط شکن» (1387)، «عملیات 125» (1387)، «مختارنامه» (1388)، «دارا و ندار» (1389-1388)، «تاوان» (1389)، «ملکوت» (1389)، «سه، پنج، دو» (1390)، «زمانی برای عاشقی» (1392)، «مدینه» (1393)، «تنهایی لیلا» (1394) و ... به ایفای نقش پرداخته است.

رضا رویگری طی مصاحبه با اینستا درباره حال و هوای زندگی خود در آستانه ۷۵ سالگی گفت: دیگر چیزی از عمر نمانده است. دلم می‌خواهد هر قدرِ دیگر که هستم، در آرامش بگذرد؛ هیچ چیز برایم از آرامش و سلامتی مهمتر نیست.

بازیگر «به کجا چنین شتابان» در پیوند با وضعیت صحی خود توضیح می دهد: اگر بتوانم فیزیوتراپی ام را ادامه بدهم و هفته‌ای سه تا چهار مرتبه بروم، خوب می‌شوم.

وی درباره نقش آفرینی خود در سریال جدید «المپیادی‌ها» چنین اظهار داشت: فلمبرداری این سریال هنوز تمام نشده است. مدتی به تهران آمدم اما دوباره باید به مشهد برگردم.

این بازیگر کهنه کار در مورد کار کردن در این شرایط کرونایی آن هم در شهری دیگر، می گوید: کار کردن در این شرایط، سخت‌تر از پرداخت کرایه خانه نیست!

گفتنی است سریال «المپیادی ها» از چندی پیش در شهر مشهد و قریه اخلمد مقابل کمره رفته است. این سریال قرار است در هشت قسمت ۹۰ دقیقه‌ای تولید شود.

شهنام شهابی، بهنوش بختیاری، حسن حجگذار، علیرضا شیخ‌الاسلام، کیانوش گرامی، سعیده عرب، شهرام لاسمی و علیرضا سوزنچی، برخی از بازیگرانی هستند که با رضا رویگری در این سریال هم بازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازیگر سریال «ملکوت»: کسی به من پیشنهاد بازیگری نمی دهد/پول کرایه خانه ندارم

رضا رویگری: آرزوی من این است که به افغانستان زیبا سفر کنم / انشاالله فضای مجازی نابود شود

رویگری: داستان تنهایی خودم را نوشتم / اگر پول دوره های درمانی ام را تمویل کنید، ادامه می دهم

عصبانیت بازیگر ایرانی از شایعات؛ «رضا رویگری»: مگر سالم بودن من به کسی ضرر می رساند؟!

ع ا

نظر شما
ارسال نظر